דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אימון ניהולי הדרך להתפתחות אישית ומקצועית 

מאת    [ 09/01/2013 ]

מילים במאמר: 749   [ נצפה 1432 פעמים ]

 

אימון ניהולי

רבות דובר על אימון ניהולי. מאמר זה יעסוק בשאלות: מהו אימון ניהולי? מה מטרתו? מהם הרווחים בתהליך האימון הניהולי?

ככלל, בין אם אתה מנהל עסק קטן, צוות עובדים , או מחלקה, ובין אם אתה  מנכ"ל בארגון גדול,  אתה נדרש בכל יום לקבל החלטות. החלטות ניהוליות טובות הן החלטות שמקדמות את העסק, היחידה או הארגון ליעדים שנקבעו עבורו ולתוצאות עסקיות טובות יותר. קבלת ההחלטות משפיעה בצורה ישירה על השגת היעדים הארגוניים, ובמידה ונדרש, גם על הנעת העובדים, עליהם אתה אמון, לביצוע תפקידם ולהשגת יעדים אלו.בתהליך קבלת ההחלטות ניצב המנהל לבד במערכה. מנהל טוב ישתף את עובדיו בקבלת ההחלטות, יתייעץ איתם וידרוש מהם להיות שותפים לתהליך החשיבה, ועדיין, בסופו של דבר, יהיה הוא מקבל ההחלטה - וכך צריך להיות. המקום הזה, של העצמאות בקבלת ההחלטות, הוא גם המקום  בו מתגלה קושי. נראה כי מנהלים ממשיכים לקבל  החלטות מסוימות למרות שבעבר כבר חוו תוצאות לא רצויות בעקבות החלטות דומות. למה זה קורה?אנו יצורים של הרגלים ומונעים מהרגלים אותם אנו מאמצים. המנהל מורגל באופן ניהול מסוים ופעמים רבות אינו רואה את ההשפעה הניהולית שלו על העסק ועל התוצאות שלו.

אימון ניהולי -מטרתו ללמד אותך, בראש ובראשונה, להתבונן על הסגנון הניהולי שלך, על ההשפעות של הסגנון הזה על העסק שלך, על העובדים ועל התוצאות ואחר כך לאמן אותךלפתח את ה"שריר הניהולי" שלך, הן בקבלת ההחלטות, הן בהנעת העובדים והן בפיתוח העסק. כל זאת בהלימה ברורה ליעדי העסק או הארגון ולמטרותיו.  האימון יהיה המצפן שלך בקבלת ההחלטות היומיומיות כך שישרתו את המטרות, את היעדים ואת החזון של היחידה אותה אתה מנהל.

כמנהלים אנו טרודים בעבודת היומיום ולכן נופלים פעמים רבות  למלכודת "הניהול התגובתי"; אותו אופן ניהול המגיב על האירועים ומנוהל על ידם, במקום  זה  הפרואקטיבי, היוצר הזדמנויות והמקדם ומוביל ליצירת האירועים והתוצאות. מאמן ניהולי  יעזור לך למפות את המצב הקיים, להבין   כיצד אתה פועל בתוך המציאות, כיצד אתה מקבל החלטות, כיצד תוכל להגדיר בכל נקודת זמן את המטרות ואת היעדים של העסק, ומהן הפעולות הנדרשות לקידום המטרות הללו ולהשגתן.  מטרה נוספת של תהליך האימון הניהולי היא להכניס אותך לכושר ניהולי. ניהול זמן, ניהול יעדים, ניהול ביצועים, ניהול עובדים, בניית תוכניות עבודה, פיתוח עסקי - על כל השרירים הללו תעבדו יחד, אתה והמאמן, עד שיתפתחו ויהפכו להיות חלק מה"אוטומט" הניהולי שלך. מאמן ניהולי יהווה חיבור תמידי בין המטרות לתוכניות ולביצועים הנדרשים,  יקטין את תחום העיוורון שלך כמנהל, יפתח איתך מודעות עמוקה לחוזקות ולחולשות שלך כמנהל ויעצים אותך אישית ומקצועית.  

הנה כמה טיפים עיקריים לניהול נכון :


    • כתוב חזון – כתוב בבירור, בשפה חיובית ובזמן הווה, איפה העסק שלך, ואתה כמנהל, תהיו בסוף שנת 2013. כיצד ייראה העסק ומה  תהפוך אתה להיות. לדוגמא: אני מנהל עסק שמציע שירותים למגוון שווקים. העסק מניב הכנסה חודשית של X. עובדיי מרוצים, מגיעים לעבודה באופן סדיר וללא היעדרויות, ומניבים תפוקה מכסימלית. הלקוחות שלי מרוצים. אני מנהל מוביל, מנהיג, מקבל החלטות מתוך שיקול דעת ושיתוף ובהלימה ליעדי החברה.אני מנהל את זמני באופן יעיל ואופטימאלי  וכו'.
    • בצע מיפוי של העסק - רצוי להשתמש במודל  SWOT: מיפוי עפ"י חלוקה לחוזקות, חולשות, איומים והזדמנויות.
    • הגדרת יעדים ברורים – ערוך טבלה וכתוב לעצמך "מצב רצוי" ו"מצב מצוי": מה אתה מבקש להשיג בעסק, מהם היעדים שלך בניהול העסק לשנת 2013 מחד גיסא, ו מה מתקיים בעסק כיום מאידך גיסא. לדוגמא: הרחבת שוק הלקוחות; מול פניה לשוק מצומצם כיום.
    • בנה תוכנית עבודה בכל תחום מהתחומים המופיעים בטבלת הרצוי מול המצוי. הגדר מהם הפערים, כלומר, מה נדרש לעסק או לך כמנהל על מנת להגיע לתוצאה הרצויה.      (משאבים, ידע, פעולה, מודעות, לוחות זמנים).
    • הגדר מיהם האנשים או המקורות שעליך לגייס לטובת השגת היעדים.
    • בנה "טבלת סיכום יום" ובה הוקר את עצמך, בכל יום, על למידה של דבר חדש  או ביצוע של דבר חדש מתוך תוכנית העבודה בעמודה אחת (טבלת קצב והתקדמות), ובעמודה הנגדית רשום משימות  ופעולות חדשות הנדרשות ממך להמשך ביצוע תוכנית העבודה.
    • בצע משוב יומי על האופן בו אתה מנהל את תוכנית העבודה ואת העסק.
    • היה עקבי בפעולותיך היומיומיות ובמשוב היומיומי שלך. 
    • היה נחוש להצליח ולהשיג את מטרותיך, האישיות והעסקיות,  באמצעות עבודה קשה, מחויבות ואחריות אישית. בעת משבר – שאל שאלות מקדמות:  במה או במי אוכל להיעזר? מה נדרש ממני ללמוד מהסיטואציה? מה  עלי לעשות  או לשנות כדי להשיג את התוצאה הרצויה?
    • בכל בוקר, קרא שוב את החזון שלך כפי שכתבת אותו ומלא עצמך בתשוקה.

אימון ניהולי הוא כלי מצוין למנהלים אשר רוצים ללמוד, להתפתח, להתקדם ולהוביל את עצמם, ואת העסק שלהם לשיפור מתמיד.

 

חניתה אוחנה, מנכ"ל מאיה – מרכז אימון ייעוץ והדרכה, מאמנת מוסמכת, יועצת ארגונית בעלת נסיון רב באימון מנהלים ואנשים ובייעוץ לארגונים.

 

 

חניתה אוחנה - מנכ"ל "מאיה" מרכז ייעוץ אימון והדרכה. מאמנת מוסמכת, יועצת ארגונית ומנחת קבוצות בעלת נסיון עשיר בניהול, הדרכה ומש"א בארגונים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב